måndag 27 februari 2012

Skattjakt

Idag fick Arvid och jag besök av min moster Ulla.Vi hade bestämt att vi skulle ut på Geocaching, vilket innebär att man med hjälp av en app i sin telefon kan navigera till små gömda "skatter" som är utlagda t ex under en sten.
Victory! Första skatten funnen!


Det fanns enligt appen 3 skattplatser i Tullinge och alla låg ganska nära. Dock var det inte så lätt att hitta dem som vi trott. Första skatten skulle ligga under en sten i en sluttning. Det var bara det att det fanns massor med stenar i sluttningen och vi letade ett bra tag utan resultat. Lite modstulna fick vi ge upp utan att hitta den. På andra stället gick det dock bättre! Vi hittade skatten ganska fort, det var en plastburk med en liten loggbok i där man fick skriva upp att man varit där. På sista stället hade Ulla fått upp känslan för hur man skulle söka och hittade gömstället i en skreva ett klippblock trots att det fanns många stenar runt omkring. Det var riktigt kul och jag kommer definitivt testa det igen:-)

3 kommentarer:

  1. Häftigt - det låter kul. Bra att öva upp kartläsningen om det blir dag för lite cykelsemestrar i framtiden ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas du vill fortsätta att leta med mig :-)
    En cykelgeocachingsemester är kanske framtiden :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!:-D Ja, det var ju ingen dum idé;-D

      //Kajsa

      Radera