fredag 20 januari 2012

Träning 2012 - Startad

Nu är träningen 2012 påbörjad. Stefan har riggat upp en träningscykel i vårt förråd som jag körde på förra veckan. Det gick ganska trögt kan jag säga. Dels för att jag körde med Stefans pyttesmå och hala racingpedaler så jag kunde inte stå och trampa, och detta i kombination med en jäääättesmal sadel, inte så skönt för rumpan. Men sen var det ju ett bra tag sen jag utförde någon form att konditionsträning (bortsett från förlossningen) så flåset är långt i från vad det en gång varit. Lyckades trots allt plåga mig igenom 30 min dock med många mikropauser.
Hade både virtuell landsväg och träningskamrater och peppande musik såklart.
Andra försöket gick det dock bättre då hade Stefan bytt både pedaler och sadel, så jag kunde stå och trampa.

Min rumpa gladdes åt sadelbytet.

3 kommentarer:

  1. Japp - ser MYCKET skönare ut ;-) Heja heja!! Blir det cykelsemestrar snart?? Finns utmärkta cykelkärror till Arre.../Moster Lisa

    SvaraRadera
  2. Alla tips på cykelprylar att köpa mottages med tacksamhet!

    Hur går det med träningen?

    SvaraRadera
  3. Den här http://www.activekids.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=50%3Acougar&catid=36&Itemid=55 Ska man tydligen kunna sätta in en babyinsats i. Går bra som vagn, jogging och cykelkärra.

    Träningen är i princip obefintlig här, surt!!//Moster Lisa

    SvaraRadera