måndag 9 januari 2012

Köldtest

Nu är temperaturen börjat krypa nedåt så har Arre och jag fått chansen att se vad våra julklappar/födelsedagspresenter/arvegods-vinterkläder går för. Jag fick ett par fodrade stövlar i födelsedagspresent som jag använt flitigt på våra promenader, och de har hållit måttet med råge. Inte en tillstymmelse till att frysa om fötterna (vilket jag har lätt för att göra i vanliga fall) trots att termometern visade -8 grader C och då hade jag bara vanliga strumpor i dem. Har även fått matchande mössa, vantar och halsduk i julklapp som även de kom väl till pass nu.
Arre fick även han en mysig mössa i julklapp som han verkar gilla. Den har små lappar som skyddar de små kinderna från kylan :-)  Han har numera nästan växt ur stl 62, men som tur är så är overallerna ganska stora till storleken så han kan fortfarande ha 2 st ärvda 62 overaller, och båda är är fodrade så de stänger ute kylan bra. Sen har han ju sin varma åkpåse som även hans far haft en gång i tiden. Så det känns med andra ord som vi är väl rustade.
Gullis:-)

Svårt att ta bild på sig själv. Här ser man lite av min nya outfit iaf..

Schyssta stövlar som stänger ute både kyla och väta. 

3 kommentarer:

  1. Vilka snyggingar :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har en lite halvtjock fleeceoverall i strl 74 som du kan få i nästa skeppning kläder :-)

    SvaraRadera
  3. Snygga även i vinterkläder...

    SvaraRadera